יום ראשון, 3 בפברואר 2013

סבתא למה יש לך אוזניים גדולות כל כך ?



עברה כבר כמעט שנה מאז השערוריה שעוררה הכותרת "עגילי עבדים",  שניתנה לכתבה על 'עגילי חישוק' ב'ווג איטליה'.

הטענה כנגד העיתון היתה שלקרוא לעגילים אותם נוהגות ללבוש נשים אפרו-אמריקאיות ולטיניות "עגילי עבדים" היא קריאה גזענית הנובעת מבורות, ושאין כל קשר בין תקופת העבדות לעגילים אלה.

 ווג איטליה כאמור, מיהרו לתקן את הטעות,שנבעה לטענתם מ"טעות בתרגום", ושינו את הכותרת ל "עגילים אתניים".
 גם התרגום המתוקן אם יורשה לי לומר, לא מספק,  אבל איטליה שמעולם לא הצטיינה בלהיות "פוליטיקלי קורקט" או פלורליסטית במיוחד מצטיינת בדברים מענגים אחרים ולכן לעת עתה נניח לה.
הגרסה המתקדמת


הגרסה של שנות ה 90
 לפני כמה ימים בעודי משוטטת בחנויות מקוונות ברשת, במצוד אחר 'האובססיה החדשה שלי', שוב נתקלתי בצירוף המילים "עגילי עבדים", הפעם, ככל הנראה במשמעותם המקובלת, המתארת עגילים הצמודים לתנוך האוזן ולחלק העליון של האפרכסת, ומחוברים בשרשראות.


 אלה לא היו העגילים שחיפשתי ,אבל חזרתן לאופנה הזכירה לי נשכחות,
 את 'שוק החתולות' ('שוק הפריקים') בכיכר ציון בירושלים,
ובעיקר את ה"באג'ורנים" מהסדרה "מסע בן-כוכבים-הדור הבא" שהיו על פי הסדרה עם כבוש שעבד עבודות פרך, חי במחנות פליטים וארגן פעולות טרור כנגד הכובשים שהשתלטו להם על הכוכב ועל החיים  (ממ..)הבאג'ורנים לא נזקקו לתעודת זהות כי על פי העגיל שענדו על אוזן ימין ,אפשר היה לזהות אותם. 



 מטרתו של הקליפס,שנתפס בחלק העליון של האוזן בעגילים אלה, היא "תראפויטית", ותפקידה לשכך כאבים,  בדומה לתורת הדיקור הסינית, על פיה דרך האוזן ניתן לטפל בכל מכאובי וצרות הגוף.

העגילים שאותם כן חיפשתי,  AKA "האובססיה השבועית שלי", דומים יותר מלעגילי הבאג'ורינים, לאוזניים של ספוק ממסע בין כוכבים, והם מספקים מראה של אוזן ביונית מנצנצת, אוזניים פיות ושדוני יער  ( או אוזניית דיבורית של פלאפון...). הם מגיעים בצורות שונות, וניתן לענוד אותם לאורך האוזן, אך גם גם מאחוריה , העיקר שהם מכסים את כולה מהתנוך לאפרכסת .

                             וחשבתם שעגילי חישוק הם עגילים גדולים..  !!! Big Hoops























 אחינועם.











3 תגובות:

  1. אז מתי היומהולדת שלך? שאני אדע מה לקנות...

    השבמחק
  2. אני מאוד אוהבת את העגילים האלה (לא שיש לי חורים באוזניים אבל עדיין...)
    מתכשטים את האוזן בצורה כל כך אלגנטית.

    השבמחק